آیاسار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

نویسندگان

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

عن الرضا علیه السلام عن أبیه موسی بن جعفر علیه السلام قال کتب الصادق علیه السلام إلی بعض الناس، إن أردتَ أنْ یختم بخیر عملُک حتّی تقبض و أنت فی أفضل الأعمال فعظّم للّه حقَّه أنْ لاتبذل نعماءه فی معاصیه و أن تغتر بحلمه عنک وأکرم کل من وجدته یذکر منا أو ینتحل مودتنا ثم لیس علیک صادقا کان أوکاذبا إنما لک نیتک و علیه کذبه


عیون اخبار الرضا علیه السلام، للشیخ الصدوق، ج2، ص4، باب فیما جاء عن الرضا علیه السلام من الأخبار المنثورة، ح8


از امام رضا علیه السلام از موسی بن جعفر علیه السلام روایت شده است که امام صادق علیه السلام طی نامه ای به کسی فرموده اند: اگر می خواهی عملت به خوبی انجام پذیرد(عاقبت به خیر شوی) و مرگت فرا رسد در حالی که تو در(حال انجام) بهترین اعمال باشی، حق خدا را بزرگ بدار بدینگونه که
 نعمت های او را در مسیر معصیت های او صرف نکنی
 و به بردباری او نسبت به خود مغرور نشوی
و هر کس را یافتی که از ما یاد می کند یا ادعای دوستی ما را می کند، او را محترم بشمار، و بر تو چیزی نیست که راستگو باشد یا دروغگو، چرا که تو ثواب نیت خود را می بری و او جزای دروغ خود را می بیند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۸ ، ۰۱:۵۹
alef sin

عن الرضا علیه السلام عن أبیه موسی بن جعفر علیه السلام قال جاء رجل إلی الصادق علیه السلام فقال: قد سَئِمتُ الدنیا فأتمنّی علی الله الموت. فقال: تَمَنّ الحیاة لتطیع لالتعصی، فَلَأَنْ تعیش فتُطیع خیرٌ لک من [أنْ] تموت فلاتعصی و لاتطیع.


عیون اخبار الرضا علیه السلام، للشیخ الصدوق، ج2، ص3، باب فیما جاء عن الرضا علیه السلام من الأخبار المنثورة، ح2


از حضرت رضا علیه السلام از پدرش موسی بن جعفر علیه السلام روایت شده که می فرماید: مردی نزد امام صادق علیه السلام آمد و گفت: از زندگی سیرم و از خداوند مرگ می طلبم. امام علیه السلام فرمودند: ای مرد! از خدا طلب عمر کن تا او را اطاعت کنی نه آنکه نافرمانی کنی، پس اگر زنده باشی و طاعت خدا کنی برای تو نیکوتر است از آنکه بمیری تا نه معصیت او کرده باشی و نه اطاعتش. 


میلاد امام رضا علیه السلام مبارک.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۸ ، ۰۱:۵۷
alef sin
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۲۱ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۳
alef sin
حقیق بالتواضع من یموت
و یکفی المرء من دنیاه قوت

فما للمرء یصبح ذا هموم
و حرص لیس تدرکه النعوت

صنیع ملیکنا حسن جمیل
و ما ارزاقنا عنا تفوت

فیا هذا سترحل عن قریب
الی قوم کلامهم سکوت


آن کس که می میرد، شایسته است که تواضع کند

و مرد را از دنیایش قوت غذایی بس است


مرد را چه می شود که غمگین می گردد

و آنچنان حریص می شود که به وصف نمی آید


آفرینش مالک ما خوب و زیبا است

و روزی مان از ما فوت نمی شود


پس بدان که به زودی می روی

به سمت قومی که سخن شان سکوت است


دیوان امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام
صفحه 29
جمع و ترتیب: عبدالعزیز الکرم
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۸ ، ۱۸:۵۳
alef sin

الامام امیرالمؤمنین علی علیه السلام:


عِبَادَ اللَّهِ زِنُوا أَنْفُسَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُوزَنُوا وَ حَاسِبُوهَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تُحَاسَبُوا وَ تَنَفَّسُوا قَبْلَ ضِیقِ الْخِنَاقِ وَ انْقَادُوا قَبْلَ عُنْفِ السِّیَاقِ وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ لَمْ یُعَنْ عَلَی نَفْسِهِ حَتَّی یَکُونَ لَهُ مِنْهَا وَاعِظٌ وَ زَاجِرٌ لَمْ یَکُنْ لَهُ مِنْ غَیْرِهَا لَا زَاجِرٌ وَ لَا وَاعِظٌ.


بندگان خدا، خود را بسنجید قبل از آنکه مورد سنجش قرار گیرید، پیش از آنکه حسابتان را برسند حساب خود را برسید، و پیش از آنکه راه گلو گرفته شود نفس راحت بکشید، و پیش از آنکه با زور شما را به اطاعت وادارند، فرمانبردار باشید، بدانید همانا آن کس که خود را یاری نکند و پنددهنده و هشداردهنده خویش نباشد، دیگری هشداردهنده و پنددهنده او نخواهد بود.


نهج البلاغه ، خطبه 90

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۸ ، ۱۲:۲۶
alef sin

#برشی_از_یک_کتاب


#کلام_امامت


امکان طول عمر خارج از عادت طبیعی چگونه است؟ توجه به قصه ی یونس می تواند روشنگر باشد؛ «فالتقمه الحوت و هو ملیم فلولا أنّه کان من المسبحین للبث فی بطنه الی یوم یبعثون» اینکه خداوند در کلام صادق خود می گوید:« اگر حضرت یونس در شکم ماهی تسبیح حق را نمی گفت، تا روز رستاخیز در همانجا باقی می ماند» چه چیزی را اثبات می کند؟ قدرت حق تعالی در نگهداری یونس تا روز رستاخیز، یک تصریح قرآنی است و همین قدرت، بی تردید توان حفظ و نگهداری کسی را دارد که مصلح جهانی در آخر الزمان خواهد بود.



مصلح جهانی و مهدی موعود از دیدگاه شیعه و اهل سنت، تألیف، تحقیق و ترجمه: سید هادی خسروشاهی، شیخ عبدالمحسن عبّاد، ابو الاعلی مودودی، صفحه 10

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۸ ، ۲۳:۱۰
alef sin
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۰۷ تیر ۹۸ ، ۰۶:۰۹
alef sin
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۰۵ تیر ۹۸ ، ۰۱:۴۹
alef sin