آیاسار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

نویسندگان

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

#برشی_از_یک_کتاب


کتاب: #امام_علی_صدای_عدالت_انسانی


نویسنده: #جرج_جرداق


مترجم: #سید_هادی_خسروشاهی



در نزد علی، هر انسانی عزت و شرف دارد و برای هر صدایی شنونده ای باید باشد و به رغم تعصب کردم جاهل، ابراز این حقیقت از سوی علی موجب شد مسیحیان عرب در زمره ی علاقمندترین و بهترین دوستان وی در آیند. ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه خود به این امر اشاره کرده و می گوید:

من درباره مردی که اهل ذمه او را دوست بدارند، در حالی که نبوت و اسلام را قبول ندارند، چه بگویم؟...

علی رفتار خود را با غیر مسلمانان بر پایه ی این گفتارش استوار ساخته بود:«اموال و دارایی آنان مانند اموال ما و خونشان چون خون ماست»! و علی می خواست این سنت و روش، پس از وی نیز برقرار باشد.


صفحه 318 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۳:۱۸
alef sin

#برشی_از_کتاب

کتاب: #انتقام_شوهر

نویسنده: #لئون_تولستوی

ترجمه: #محمد_علی_شیرازی




مردان اگر بخواهند مورد تمسخر قرار نگیرند، باید ناگزیر به زنان و خواهران خود اجازه دهند که در بازوان مردان بیگانه و سراپا شهوت برقصند، صحبت کنند، به راز و نیازهای عاشقانه مشغول گردند، به گردش و تفریح بروند یا در جاهای خلوت با مرد بیگانه موسیقی فراگیرند و یا مشغول خواندن درس و مطالعه گردند!

مثلا شما می بینید که زنانتان با یکی از مردان در راه هنر مانند نقاشی و موسیقی کار می کند، از ملاقات همسرتان با این مرد رنج می برید، ولی نمی توانید احساسات خود را ظاهر نمایید و نیز نمی توانید زنتان را مانع شوید، زیرا اگر چنین کاری کردید شما را کهنه پرست و متعصب خوانده، به خشونت و خشکی متهم می سازند و جامعه ای که در قبال این عادات و تشریفات با توجه به فنون و هنر مرتکب هزاران اعمال زشت و پست می شود، نگاه خشمناکی بر شما افکنده و سرزنشتان خواهد کرد.

با وجود این هرکس به طور قطع می داند که این فن و هنر که جامعه از آن نام می برد و اجازه می دهد که زنان و مردان با هم اختلاط و معاشرت کنند، خود بنفسه بزرگترین علت العلل اغلب بدبختی ها و از هم گسیختگی های زندگی زناشوئی می باشد.

صفحه 104

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۷ ، ۱۰:۰۷
alef sin

#برشی_از_کتاب

کتاب: #انتقام_شوهر

نویسنده: #لئون_تولستوی

ترجمه: #محمد_علی_شیرازی



مرد بنده ی حسی است که زن آن را در او بر می انگیزد.

صفحه 48

من همیشه از خود می پرسم چگونه بعضی از دولتها قماربازی و هر بازی دیگری که در آن بخت و شانس تأثیر داشته باشد ممنوع می کند، ولی به زنان اجازه می دهند با بدن نیمه عریان در خیابان ها گردش کنند...!

آری طرز لباس پوشیدن و آرایش کردن زن هزار بار خطرناک تر از قمار بازی است... زیرا خطر آن متوجه روح و اخلاق می شود، در حالی که قمار بازی فقط متوجه مال است.

صفحه 49


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۰:۰۶
alef sin

#برشی_از_یک_کتاب

کتاب: #انتقام_شوهر

نویسنده: #لئون_تولستوی

مترجم: #محمد_علی_شیرازی


تولستوی معتقد بود که اگر در بشریت چیزی به نام ترقی یعنی یک نهضت پیشرو وجود داشته باشد، عامل تعیین کننده ای نیز باید موجود باشد و دین همیشه چنین عاملی بوده است و تاریخ ثابت می کند که ترقی بشریت تحت لوای دین و هدایت آن بوده و شعور دینی مردم را رهبری کرده است.


صفحه 4

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۷ ، ۰۱:۲۲
alef sin