آیاسار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

نویسندگان

دروغ محض مسئولین

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۳۴ ق.ظ

آیت الله محسن حیدری، در خطبه های نماز جمعه:


به خدا قسم مسئولینی که میگویند آب فقط برای شرب منتقل میشود دروغ میگویند این دروغ محض است، در برابر درگاه اللهی توبه کنید، ما خبر داریم این آبها به کجا میرود.

در حال حاضر یک میلیارد و دویست و هشتاد و چهار میلیون متر مکعب آب از کارون منتقل میشود، درحالی که حداکثر نیاز برای برای استانهای نیازمند آب شرب 400الی 500 میلیون متر مکعب است، اضافه این انتقال ها برای کشاورزی، شلتوک کاری، صنعت و فضای سبز منتقل میشود.



فضای سبز یکی از استانهایی که مدام از کارون آب برایش انتقال میدهند 225% بیشتر از خوزستان است.



در تمام دنیا کارشناسان میدانند که صنعت فولاد باید در کنار آب ساخته شود نه اینکه در استانی ساخته شود که باید از صدها کیلومتر آنطرف تر آب منتقل کنند.


 اظهارات رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، در مصاحبه با مطبوعات و در نامه محرمانه به معاون اول رئیس جمهور،  غیر کارشناسانه، غیر مسئولانه و دروغ محض است، که یا ناشی از بی اطلاعی است یا برای تحقق نیات سوء دیگری این گونه صحبت میکند.

آقای کلانتری برای طرح های انتقال آب را که سالهاست مجوز محیط زیستی ندارند، مجوز صادر کرده است، که اخیراً هم مجوز انتقال 200میلیون متر مکعب آب برای باغات پسته رفسنجان از کارون را صادر کرده است. این کار ها با هیچ منطقی سازگار نیست، کارشناسان امر میدانند که اینها اشتباه است.


اگر آب خوزستان اضافه است پس چرا وزارت نیرو برای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، با وجود دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، آب تخصیص نمیدهد، میگوید آب کافی برای این طرح وجود ندارد؟

اگر خوزستان آب اضافه دارد پس چرا برای کشت تابستانه به کشاورزان خوزستانی اجازه برداشت آب نمیدهند؟

چرا هورالعظیم و هور شادگان خشکیده شده اند؟ چرا 600هزار هکتار از زمین های کشاورزی و مراتع که زمانی سرسبز بوده اند اکنون خشک شده اند و تبدیل به کانون های بحرانی و فوق بحرانی ریزگرد شده اند؟ قبلا این پدیده را نداشتیم، چرا ایجاد شده است؟


اگر آب اضافه داریم پس چرا نخیلات شادگان خشکیده شده و نخیلات آبادان و خرمشهر در خطر از بین رفتن هستند؟


 جدیدا اخباری به دست ما رسیده که وزارت نیرو خواب های وحشتناکی برای آب های خوزستان دیده است، بنده باید افشا کنم که چه طرح های وحشتناکی برای خوزستان طراحی کرده اند.

وزارت نیرو میخواهد از حوزه دو رودخانه کارون و دز که باید 18 میلیارد مترمکعب آورد داشته باشند فقط 8 میلیارد مترمکعب تخصیص دهد

از رودخانه کرخه که باید 3میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آورد داشته باشد تا حق آبه هورالعظیم، طرح مقام معظم رهبری، مصارف شرب و غیره منطقه را تامین کند، فقط 2میلیارد ودویست میلیون متر مکعب تصویب کرده اند، و حدود 30سد که بعضا به بهره برداری رسیده اند، برخی در حال اجرا و برخی نیز درحال مطالعه هستند،  میخواهند برروی کرخه در استانهای بالادستی این رودخانه احداث کنند، که این سدها هم یک میلیارد و 575 میلیون متر مکعب لازم دارند، باقی مانده حدود 500میلیون متر مکعب است که به این معنی است که سهم خوزستان از کرخه فقط 15درصد حداقل نیاز خواهد بود.

در حوزه آبریز هندیجان که متشکل از چند رودخانه است، باید 1میلیارد و 500میلیون متر مکعب نیاز دارد که وزارت نیرو فقط  565میلیون متر مکعب تخصیص داده است. 


از رییس جمهور و دولت میخواهیم جلوی این برنامه های وزارت نیرو را بگیرند، که اگر جلوی آن را نگیرند تبعات جبران ناپذیری درپی خواهد داشت، طرح مقام معظم رهبری تعطیل خواهد شد، کشاورزان به حاشیه شهر ها مهاجرت میکنند، مشکلات امنیتی پیش خواهد آمد، خوزستان با این طرح ها تبدیل به یک استان پر از ناراضی خواهد شد.


 خوزستان یک استان عادی نیست، خوزستان 85 درصد نفت کشور را تامین میکند، و جلگه ای است که اگر ایده مقام معظم رهبری در احیا دو میلیون هکتار زمین های کشاورزی این استان محقق شود میتواند مواد غذایی مورد نیاز بیش از دو برابر جمعیت فعلی ایران را تامین کند وکشور را در برابر تحریمهای دشمنان بیمه کند. و این طرح ها بازی کردن با مصالح کشور است.


البته ما امیدواریم با بصیرت مردم و وحدتی که کارشناسان، نخبگان، علما، نمایندگان مجلس و خبرگان، مدیران، استاندار و فعالان سیاسی و محیط زیست ایجاد شده و میشود، هیچ دولتی نمیتواند به این اهداف خطرناک برسد.


جمعه 1دی ماه 96

نماز جمعه اهواز، مصلی مهدیه امام خمینی(ره) 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">