آیاسار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

نویسندگان

معدن گلستان ٬پلاسکو تهران

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۰۷ ب.ظ

اتفاق بد- بد از نظر من که مخلوقم و با حساب دو دوتا چهارتای عقل ناقصم می سنجم- بد است٬ در هر کجا اتفاق بیفتد. «حادثه ی پلاسکو» از ذهن ها پاک نمی شود٬ حداقل برای مدتی در افکار مردم جا دارد و به راحتی فراموش نمی شود به خصوص که زمان زیادی از آن نمی گذرد.

حادثه ی معدن استان گلستان مانند٬ اتفاق پلاسکو٬ بد و ناخوشایند است و تفاوتی بین این دو حادثه از این جهت که در هر دو رخداد٬ هموطنانی را از دست دادیم که وجودشان برای این مردم و مملکت خرج کرده اند و جان دادند.


سؤال اما اینجا است که چرا نسبت به این دو تبعیض صورت می گیرد؟! چرا برای حادثه ی پلاسکو٬ عزای عمومی اعلام می شود٬ تلویزیون برنامه های طنز خود را پخش نمی کند٬ بعضی برنامه های طنز تلویزیون برنامه ی اختصاصی برای حادثه ی پلاسکو پخش می کنند با دعوت از جامعه شناسی که دلیل خشونت و ناراحتی مردم در مورد این اتفاق چیست؟٬ برنامه ی تخصصی فوتبال تلویزیون ۴۵ دقیقه از برنامه ی خود را به پلاسکو و اتفاقاتش اختصاص می دهد!!٬ خواننده های متعددی برای پلاسکو می خوانند و نماهنگ بیرون می دهند٬ در مکان های مختلف مراسم ختم و ترحیم برقرار می شود٬ اما برای حادثه ی تلخ معدن٬ دریغ از یک روبان مشکی گوشه ی صفحه ی تلویزیون؟!!!

معدن چیان کمتر از آتشنشان ها هستند؟! هیچکس نه می تواند و نه حق دارد چنین قضاوتی کند٬ چرا که قضاوت این چنینی یا نسبت به شخص و شخصیت تک تک این عزیزان است و یا با توجه به نوع کار و خدمتی است که به اجتماع دارند٬ و در هر دو صورت قضاوت راه ندارد و ممکن نیست.

معدن چی ها شهرستانی اند و آتش نشان ها پایتخت نشین؟! که اگر چنین باشد وای به حال آن که ادعای دیانت و خدا و پیغمبری دارد و بدا به حال آنکه دعوی انسانیت می کند.

در حادثه ی پلاسکو جریان سیاسی خاصی در مکان متهم نشانده شد و در این اتفاق٬ جریانی که دولت را اداره می کند٬ و به این دلیل چنین برخورد تبعیض آمیزی می شود؟! در این صورت باید یادآور شد٬ که همه مسئول اند و همه جوابگو٬ و اصلا جریانات سیاسی اگر با مردم و برای مردم فعالیت نداشته باشند٬ هیچ ارزش و جایگاهی ندارند و نخواهند داشت.

شاید بخواهیم بگوییم انتخابات؛ تنور گرم انتخابات باعث شده است که این حادثه به حاشیه برود!!! که تنها و تنها باید گفت: یاللعجب! مگر نه انتخابات برای مشارکت مردم است در امر حاکمیت٬ و مگر نه اینکه تکلیف و حق مردم است٬ چگونه است که برای چیزی که اصل و اساسش مردم اند٬ حادثه ای دردناکی که برای گروه زحمتکشی از مردم اتفاق افتاده٬ در سایه و حاشیه قرار می گیرد؟!!

ما که حیرانیم٬ حیران از این تفرقه و تفاوت٬ حیران از این تبعیض و نابرابری٬ حتی بین شهدای وطن عدالت را رعایت نمی کنیم و شهید پایتخت نشین را به چشم می آورند تا شهید شهرستان نشین را!!!

بخوان مادر٬ بخوان مرثیه ای برای فرزندت٬ که دیگران یا حواسشان به فرزندت نیست٬ یا اگر باشد به همان زودی که گرم شدند و جو گیر٬ سرد می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">