آیاسار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

نویسندگان

میز مذاکره با داعش

دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۰۱ ب.ظ

ایام انتخابات٬ دوره ای کوتاه است که تاثیر آن سال ها ممکن است محسوس و ملموس باشد٬ در واقع انتخابات ریاست جمهوری تاثیراتش حداقل به مدت چهار سال عیان است و «آن چه عیان است٬ چه حاجت به بیان است»٬ لکن در این دوره ی کوتاه گاه اتفاقاتی رخ می دهد و صحبت هایی بر زبان رانده می شود که آدم حیران می ماند٬ بخندد به این غفلت یا تغافل-تعبیر مؤدبانه است البته- یا گریه کند به این طرز فکر و چنین نوع نگاهی؛ به خصوص در مواردی که این سخنان و حرف ها را کسانی می زنند که داعیه دار سیاست و مدیریت اند!!!



اخیرا یکی از آقایان که از نظر اقتصادی خیلی سالم هستند و اصلا محکومیتی نداشتند به دلیل اختلاس و مسائل اقتصادی!!! و از طرفی داعیه بلد بودن مسائل سیاسی را هم دارد و تجربه ی کار مدیریتی و سیاسی در کارنامه اش ثبت شده٬ سخنانی از این دست به زبان رانده که «ما هم می خواهیم در یمن و سوریه صلح برقرار بشود ولی این کار فقط با پول و اسلحه و زدن و کشتن ممکن است؟»!!!

واقعا نمی دانم گریه کنم٬ بخندم!!! آقایان انگار باورشان شده که می توان با لبخند دیپلماتیک همه چیز را حل کرد و با داعش و جفش سر یک میز نشست و مذاکره کرد و با خنده و دادن ده امتیاز و گرفتن «تقریبا هیچ» ادعا کرد مذاکرات برد-برد انجام شده است و این گروه های تروریستی که به خون انسان و انسانیت تشنه اند٬ ساکت بنشینند و کاری به کار هیچ احد الناسی نداشته باشند و صلح برقرار شود!!!

آقایان یادشان رفته است انگار بعد از مذاکره با کشوری که به اعتراف وزیر خارجه اش٬ داعش ساخته و پرداخته ی آن ها است٬ «تقریبا هیچ» عایدشان شد که هیچ٬ تحریم های بیشتری شدند و لبخند زدند٬ و تحریم های بیشتری-که برای عدم تاثیر در نتیجه ی انتخابات٬ بعد از انتخابات قرار است اعمال شود- در راه است و اگر سرکار باشند٬ چنانچه لبخندی نزنند و عصبانی شوند٬ دو یا سه ایمیل می فرستند و یا در نهایت دو سه مطلب توییت می کنند!!!

البته یادمان نمی رود٬ و نخواهد رفت؛ این افراد همان کسانی هستند که «عاشورا را مذکراه می دانستند» و پیرو همان فردی هستند که گفت:« دنیای امروز دنیای موشک و موشک پرانی نیست٬ دنیای گفتگو است»٬ و اخیرا امریکایی که با آن مذاکره کردند٬ با آزمایش بمب «مادر بمب ها» در افغانستان و موشک پرانی به پایگاه هوایی شعیرات و فرستادن ناوهای جنگی به شبه جزیره کره٬ به آقایان فهماند که واقعا دنیا٬ دنیای گفتگو است!!!

عجب اینجا است همین آقایان که می گویند «دنیا٬ دنیای گفتگو» است٬ داد و قال راه انداخته اند که برجامی که نتیجه ی مذاکرات است٬ «سایه ی جنگ» را از کشور دور کرده است!!! 

دنیای گفتگو را چه به جنگ که برجام سایه ی جنگ را از آن دور کند٬ مگر آنکه خود اعتراف کنند که به اشتباه رفته اند و دنیا دنیای گفتگو نیست٬ بلکه «دنیای زورگو» است!!

بگذریم از تناقضات آقایان که درش گیر کرده اند٬ و فقط به یک پیشنهاد به همین آقایی که «غیرت دینی» را رد می کند-و در واقع اعلام می کند که ندارد٬ چرا که اساسا کسی که مال حرام شکمش را پر کرده است و اختلاس کرده و مال مردم را دو لپی خورده٬ نمی داند غیرت دینی چیست- بسنده می کنیم و آن هم این که وزارت خارجه ی با تجربه! «میز مذاکره با داعش یا جفش» یا هر مهاجم دیگری را برایش بچیند و برود این گروه ها را به صلح دعوت کند و ازشان بخواهد از خون شیعیان و سنی ها و مسیحیان و ایزدی ها و عرب و کرد و ترک و اروپایی و بالکل از خون انسان ها بگذرند!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">