آیاسار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

نویسندگان

استخاره ی من و ما

سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱ ق.ظ

بعد از ظهر امروز تصمیم گرفتم کاری را انجام دهم و در واقع از ادامه ی انجام کاری صرف نظر کنم٬ اما این تصمیم٬ همانند دیگر تصمیمات من٬ عجولانه و بدون تحقیق و مشورت بود٬ به همین دلیل همان ابتدای کار و قبل از عملیاتی کردن تصمیم٬ دو دل ماندم و خودم را سر دو راهی دیدم؛ دو راهی دوام و اسمترار و بقا٬ و زدن زیر کار و کم آوردن و رفتن سراغ کاری دیگر.



عاقلانه بخواهیم حساب کنیم و با منطق دو دوتا چهارتا٬ از آن جا که عاقبت ادامه ی کار - اگر درست و کامل انجام شود - عاقبت خوشی است٬ باید استقامت می کردم و ادامه می دادم٬ اما عقل کجا و کار عاقلانه چیست؟!!! من٬ شعور٬ عقل٬ منطق٬ ببگانه هایی هستیم که در یک جا جمع نمی شویم مگر به زور چماق یا بوی کباب!!!

تقبل مسئولیت شکست و افتضاحی این چنین٬ از آن جا که اصولا از عهده ی من خارج است و نمی توانم آن را به دوش بکشم٬ چرا که بی حوصلگی و بی حالی جزء جدا ناپذیر من است و جانشین گلبول های سفید در بدن من شده است تا در برابر انجام کار و تحمل مسئولیت از تنم محافظت کند٬ نگاهی به دور و اطراف انداختم تا ببینم کدام یک از اطرافیانم تحمل شان بالاتر است و صبرشان زیاد و دم بر نمی آورند!!! دیواری کوتاه تر از دیوار خدا ندیدم٬ هم تحملش بالا است و هم دم بر نمی آورد و آدمی را لو نمی دهد. پس تیز و بز بلند شدم٬ موبایلم را برداشتم که استخاره بگیرم!!!

نکته: دقت داشته باشید که عصر٬ عصر ارتباطات است و حتی ارتباط با خدا از طریق موبایل صورت می گیرد. با تشکر از دقت زیاد شما که با عمق نگاه تان٬ صفحه را سوراخ کردید.

استخاره در لغت به معنای طلب خیر است و در دستورات دینی به این معنا است که بعد از تحقیق و مشورت٬ چنانچه به نتیجه ای نرسیدید٬ یک سری اعمل عبادی انجام دهید (مثلا نماز ذات الرقاع بخوانید) تا خداوند شما را به مسیر درست راهنمایی کند و در این زمانه یعنی تفأل زدن به کتاب آسمانی است و نزد آدم هایی مثل من یعنی « خدایا! مطابق هر آنچه مراد دلم است آیه ای از کتابت بیاور و اگر نتیجه ی مدنظر من حاصل نشد٬ یا نیت من درست نیست٬ یا حاج آقایی که دارد استخاره می گیرد٬ درست استخاره نمی گیرد و بلد نیست!!!»

استخاره برای ترک آن کاری که می خواستم ترک کنم باید خوب در آمد:

بار اول: سه بار صلوات٬ فشردن کلید تایید

آیه: از بنی اسراییل بپرس چه اندازه نشانه های روشن به آن ها دادیم؟ و کسی که نعمت خدا را٬ پس از آنکه به سراغش آمد٬ تبدیل کند٬ گرفتار عذاب الهی خواهد شد که خداوند شدید العقاب است.

نتیجه ی استخاره: بسیار بد است٬ انجام ندهید و گر نه پشیمان خواهید شد.

من: نه! نشد٬ باید دوباره و درست نیت کنم.


بار دوم: سه صلوات٬ فشردن کلید تأیید

آیه: آن ها را عذاب کردیم تا بلکه باز گردند.

نتیجه ی استخاره: بد است٬ به زحمت و عذاب خواهید افتاد و از کرده ی خود پشیمان می شوید.

من: باز هم نشد٬ دوباره...



بار سوم: سه صلوات٬ کلید تأیید

آیه: از آن کس که قلبش را غافل ساختیم و از هوا و هوس خود پیروی کرد٬ تبعیت نکن

نتیجه ی استخاره: بد است٬ خطر آبرویی دارد٬ حتما ترک شود.

من: اه٬ چرا نمی شود٬ مثل اینترنت وطنم که بگیر نگیر دارد٬ ارتباط با خدا از طریق موبایل هم بگیر نگیر دارد!!!




دفعه ی چهارم: سه صلوات٬ تأیید

آیه: من دیدم که زنی آن ها را فرمانروایی می کند و همه چیز به او داده شده است و تخت فرمانروایی بزرگی دارد.

نتیجه ی استخاره: خوب است٬ از مشکلات هم هراسی به دل راه ندهید٬ با توکل به خدا موفق می شوید.

من: گرفت!! گرفت!! ارتباط با خدا وصل شد. خدایا٬ الهی! قربانت٬ فدایت شوم!! همان که می خواستم٬ به من همان راهی را نشان دادی که دوست داشتم و می خواستم بروم٬ ممنونم٬ یک دنیا ممنون خدا!!!





نتیجه ی اخلاقی: گاهی خدا می گوید: شرت را کم کن بی عقل٬ بگیر همان است که می خواستی!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">