آیاسار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

نویسندگان

مزخرفات

يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۱۳ ب.ظ

« ما به سادگی و با خوبی و خوشی از هم جدا شدیم٬ و بعد از طلاق رابطه ی دوستانه ای با هم داریم.»


جمله ی بالا نقل به مضمون است. جمله ای که این روزها زیاد به زبان بعضی مدعیان فرهنگ و هنر می آید و به کار برده می شود!!!

کسانی که بعضا پدر یا مادر اند!!

به همان راحتی که ازدواج کردند٬ به همان سادگی هم جدا می شوند٬ انگار نه انگار که خانی آمده و خانی رفته!

فلسفه بافی هم می کنند و گاه بالای مجلس نصیحت می نشیند و توصیه ای هم به دیگرانی که قصد جدایی دارند٬ می کنند که دنبال روی ما باشید به خصوص اگر بچه هم دارید!!

کار از روشن فکری و منور الفکر مآبی گذشته است٬ و بعید نیست همین روزها بشنویم که این آقایان و خانم های مدعی فرهنگ و هنر و سواد و مدرک و غیره و غیره٬ فردا پس فردا عین ازدواج شان که جشنی برایش ترتیب دادند٬ برای طلاق شان هم محفلی بیارایند و دوستان و آشنایان را بر این خوان دعوت کنند!!

فرهنگ٬ زبان مشترک یک ملت و یک جامعه است٬ مردمی که یک فرهنگ دارند گاه ذیل جامعه تعریف می شوند٬ ولی جماعت فوق الذکر که مدعی این زبان مشترک جامعه اند و ادعای هنر و فرهنگ شان گوش فلک را پر کرده است٬‌ دارند گند می زنند به فرهنگ جامعه و استفراق افکار و باورهای فرهنگ های دیگر٬ این زبان مشترک را به لجن کشیده است!!

متاسفانه آدم های این چنینی که خواهان آزادی بیان و داعیه دار انتقاد اند و شعار زنده باد مخالف من سر می دهند٬ وقتی با سوال یا انتقاد و اعتراضی در مورد این رفتارشان مواجه می شوند٬ خواسته و داعیه و شعارشان یادشان می رود و با تندی و پرخاش از دیگران می خواهند که در زندگی شخصی آن ها دخالت و فضولی نکنند!!! ولی گوییا یادشان می رود که اگر مانند باقی آدم ها بی نام و نشان بودند٬ و جایگاهی اجتماعی را اشغال نکرده بودند٬ حق داشتند پرخاش کنند٬ اما وقتی طرفدار دارند٬ و به این طرفدار می بالند و گاه فخر می فروشند٬ باید به طرفدار خود حق بدهند که سوال کند٬ انتقاد کند٬ به خصوص که با این جایگاه دارند تلاش می کنند فرهنگ طلاق و جدایی در کمال خوشی و رفاقت و دوستی بعد از آن  را در اجتماع راه اندازند!!!

باید حق بدهند به معترضین که شمایی که مشکلی نداشتید و بعد از طلاق با هم رابطه ی دوستانه دارید٬ دردتان چه بود که طلاق گرفته اید٬ و وقتی به اینجا یعنی جدایی می رسید٬ چه مرگتان بود که ازدواج کردید و بچه پس انداختید؟!!!

شمایی که دم از انسانیت می زنید و در خیریه های مختلف شرکت می کنید و بندگی خدا را فقط و فقط در خدمت به خلق می بینید و بعضی از شما مدافع حقوق حیوانات هستید٬ یادتان رفت که بچه ی طلاق تان هم جزوی از خلق خدا است٬ و حقوق او با طلاق ضایع می شود٬ یادتان رفت که با این شوی مسخره ای که دارید راه می اندازید ممکن است بچه های طلاق زیادی حقوق شان از بین برود و حسرت خانواده به دلشان بماند و یا به سمت بزهکاری و خلاف بروند؟!

بگذریم که این بدبختی٬ آخرین گندی نیست که به فرهنگ و هنر می زنید٬ و این جملاتی که می گویید٬ آخرین مزخرفاتی نیست که بر زبان جاری می کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">