آیاسار

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

نویسندگان

کهنه پرست

چهارشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷ ق.ظ

#برشی_از_کتاب

کتاب: #انتقام_شوهر

نویسنده: #لئون_تولستوی

ترجمه: #محمد_علی_شیرازی




مردان اگر بخواهند مورد تمسخر قرار نگیرند، باید ناگزیر به زنان و خواهران خود اجازه دهند که در بازوان مردان بیگانه و سراپا شهوت برقصند، صحبت کنند، به راز و نیازهای عاشقانه مشغول گردند، به گردش و تفریح بروند یا در جاهای خلوت با مرد بیگانه موسیقی فراگیرند و یا مشغول خواندن درس و مطالعه گردند!

مثلا شما می بینید که زنانتان با یکی از مردان در راه هنر مانند نقاشی و موسیقی کار می کند، از ملاقات همسرتان با این مرد رنج می برید، ولی نمی توانید احساسات خود را ظاهر نمایید و نیز نمی توانید زنتان را مانع شوید، زیرا اگر چنین کاری کردید شما را کهنه پرست و متعصب خوانده، به خشونت و خشکی متهم می سازند و جامعه ای که در قبال این عادات و تشریفات با توجه به فنون و هنر مرتکب هزاران اعمال زشت و پست می شود، نگاه خشمناکی بر شما افکنده و سرزنشتان خواهد کرد.

با وجود این هرکس به طور قطع می داند که این فن و هنر که جامعه از آن نام می برد و اجازه می دهد که زنان و مردان با هم اختلاط و معاشرت کنند، خود بنفسه بزرگترین علت العلل اغلب بدبختی ها و از هم گسیختگی های زندگی زناشوئی می باشد.

صفحه 104

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">